I Tivoliklyngen arbejder vi systematisk med SMTTE-modellen.
Modellen anvendes løbende til at dokumentere de enkelte stuers arbejde med lærerplaner (6 pr. år) herudover bruges modellen til at arbejde med al udvikling, hvad end det handler om trivslen for det enkelte barn eller en mindre børnegruppe til faglig og organisatorisk udvikling.
SMTTE er en levende model, der kan bruges til alt fra handleplaner til udviklingsarbejde i organisationen. De fem elementer, der arbejdes med i SMTTE-modellen, er følgende:
• Sammenhæng – hvorfor vil vi? Hvad er vilkårene? Hvad vil vi arbejde med?
• Mål – hvad vil vi? Hvad vil vi gerne opnå?
• Tiltag – hvordan gør vi? Hvad vil vi gøre for at opnå målet? Metodeovervejelser?
• Tegn – hvad ser vi efter for at kunne vurdere, om vi har nået målet?
• Evaluering – Nåede vi målet og hvad fik vi ud af det? Dokumentations overvejelser?
Under hvert element er der en række af refleksionsspørgsmål, dem finder du i menuen til venstre.
Via AULA har medarbejderne adgang til Hjernen og Hjertet, der er rammen for en række af værktøjer, her under "Udviklingsplaner" der svarer 1:1 til SMTTE-modellen.